środa, 11 sierpnia 2010

Krótki film o umieraniu skoczni narciarskich w Zagórzu

Tytułowy - niemy, ale zarazem bardzo wymowny obraz dedykuję tym wszystkim, którzy we wczorajszej mądrej i odpowiedzialnej decyzji Urzędników Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Sanoku o wyłączeniu z użytkowania skoczni narciarskich w Zagórzu dopatrują się motywów politycznych...

Cały artykuł Skocznie K-20 i K-40 w Zagórzu wyłączone z użytku. Zawodów nie będzie - www.nowiny24.pl

28 komentarzy:

  1. Panu inspektorowi budowlanemu z UG Zagórz, który chciał dopuścić skocznie w takim stanie do użytku radzę szybko zmienić okulary albo szefa.
    Geodeta

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż, pisałem, że kontrola obiektów przeprowadzona przez inspektora z Urzędu z Zagórza może nie być do końca taka, jak trzeba - wiadomo, szef chce zawodów (chleba i igrzysk)no i czy jest to taki typowy obiekt, jak np. stodoła...
    Gość miał ciężki orzech do zgryzienia - coś znaleźć, bo widać to gołym okiem, ale tak, żeby zawody mogły sie odbyć. Teraz PINB komuś będzie musiał dokopać, a kilka osób napewno jest winnych...
    Obserwator z daleka

    OdpowiedzUsuń
  3. Na tej spróchniałej łupie miały skakać dzieci!???? TO SIĘ NADAJE DO PROKURATURY!!!!! CAŁKOWITY BRAK DBAŁOŚCI O NASZ SPOŁECZNY MAJĄTEK. MAM NADZIEJĘ ŻE KOMPETENTNE ORGANY ZAJMĄ SIĘ WINOWAJCAMI TEGO WIELKIEGO BAŁAGANU!!!!!!!!!!!
    mama byłego skoczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Już kilka lat temu na jednej z sesji rady miejsko - gminnej Julek Palasiewicz mówił, ze najdorodniejsze opieńki rosna na skoczniach w Zagórzu. Wtedy myślałem, że to żart ale widzę, że będę musiał sie tam wybrać z kozikiem i wiadereczkiem. Zajmuje miejsce na progu!!!!
    sołtys-grzybiarz

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze jedno - ktoś może powiedzieć (tak jak ci z PZN w Krakowie), że nic się skoczkowi takiego nie stało i że dziennikarze zrobili zadymę. Ale nareszcie doprowadzono do jednego - ktoś się tym wszystkim zajmie, sprawdzi dokładnie stan techniczny skoczni i podejmie sensowne decyzje. Nie chodzi o to, żeby komuś dokopać, ale o to, żeby zrobić PORZĄDEK.Na takich zaniedbaniach stracił Zagórz, stracili młodzi skoczkowie, dla któych treningi tutaj były odskocznią do dalszej nauki i kariery. Teraz to stracili - na jak długo, to się okaże...

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak to jest jak się pieniądze roz.....ywa na przygasające gwiazdki, szczudlarzy, clownów i darmowe bandżi a potem nawet nie ma na puszkę drewnochronu, żeby deski zakonserwować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pytanie do pana Zubika , który nie tak dawno oznajmiał nam ilu fachowców było w komisjach przy wyborach prezydenckich z jego ugrupowania. Z czyjej nominacji i do jakiej formacji politycznej należy dyrektor MGOKiS?

    OdpowiedzUsuń
  8. Bogusław Jaworski dla Gazety Wyborczej o skoczniach w Zagórzu:
    http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,8232514,Zagorz__Sprawdza_kazdy_nit_na_skoczni.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Pan Bogusław Jaworski na gwałt potrzebował sukcesu, Do szczęścia oprócz wizyty trenerów z Ukrainy i dzieci na SWIECIE NAD OSLAWA Jakze żałosne widowisko myślę że mieszkańcy i uczestnicy tej pieknej imprezy są doskonale zorietowani co do przesłanek i celu niespodziewanej wizyty gości z Ukrainy potrzebne były igrzyska czyt. zawody o Puchar Bieszczad,Po medialnie sprzedanym fakcie zamknięcia skoczni w piątek a ich ponownym otwarciu w nast. tygodniu przeprowadzono ocenę ich stanu technicznego i o zgrozo wydano IDIOTYCZNE ZALECENIE naprawy torów najazdowych. To co zobaczyłem przeszło ludzkie pojęcie. PANIE ZUBA pytam się co za dureń polecił zeszlifowac krawędzie blach najazdowych przecież trzeba być skończonym idiotą ażeby wydac takie polecenie.Przy okazji zniszczono tory najazdowe, Czy inspektor z Urzędu Miasta świadomie pominął rzecz najważniejszą Obiekt ten pozostawiony samopas przez okres zgórą trzech lat popadł w kompletną ruinę,Skocznie są kompletnie zasypane z pewnoscią nikt nie dokonywał zadnych prac jak chociażby okresowa konserwacja czy wentylowanie obiektu poprzez jej odkopanie itd. Pytam się PANOW RADNYCH w tym Przewodniczącego KOMISJI REWIZYJNEJ Rady Miasta jakie środki z Urzędu Miasta przeznaczono w okresie dwóch ostatnich lat na utrzymanie obiektu w tym konserwację skoczni Ządam jako mieszkaniec Zagórza wyjaśnienie wszystkich okoliczności zaistniałej sytuacji w tym zgłoszenia do Prokuratóry o popełnieniu przestępstwa przez władze miasta

    OdpowiedzUsuń
  10. Bogusław Jaworski ma w głębokim poważaniu skocznie i wszystko to co związane jest z narciarstwem skokowym.Podobno w dniu dzisiejszym siedzą razem z prawnikiem i będą szukać winnego.To niebywałe ażeby dopuścić to takiego dziadostwa. Do zmarnowania wysiłku i pracy ludzi autentycznie zaangażowanych w rozwój tej jakże pięknej dyscypliny sportu, PO basenie przyszedł czas na skocznie w Zagórzu. Uważam ze odpowiedzialne władze w mieście winne złożyć doniesienie o popełnieniu przestępstwa

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest jedna pozytywna rzecz w tym filmiku - piękna, ładna, trwała, tylko żeby o tym nie zapomniano,
    tablica z napisem:
    OBIEKT ADMINISTROWANY PREZ MIEJSKO - GMINNY OŚRODEK KULTURY I SPORTU W ZAGÓRZU
    czyli wiadomo, komu dziękować za taki stan skoczni...
    Obserwator z daleka

    OdpowiedzUsuń
  12. ___________________________________
    I jak sie ma teraz fakt warunków socjalnych skoczków z Ukrainy do tego w jakim stanie były skocznie?????????????????????????
    Jeszce raz napisze, skoro tak podchodzą do bezpiueczeństwa naszej młodziezy to wyobtaźcie sobie gdzie??? mają doroslych którzy płacą na ich utrzymanie.
    Tak czytam te posty i Qrwa sam nie wiem co odpisać!!!!, toś to o pomste do nioeba woła, w Wawce jakaś grupa oszołomów w imie boga łamie prawo, w Bogatyni jakiś biznesmen sprzedaje chleb po 23 PLN, w Zagórzu oszczędza sie na zdrowiu i zyciu dzieci!!!!,
    CO Z TĄ POLSKĄ?????????????????????
    ___________________________________

    OdpowiedzUsuń
  13. Pan Zubik jak szybko wypłynął z jakims pseudofelietonem tak szybko zniknął, miał racej Skoczek, parodia przedwyborcza i nic więcej!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. ___________________________________
    Anonimowy pisze...
    Pytanie do pana Zubika , który nie tak dawno oznajmiał nam ilu fachowców było w komisjach przy wyborach prezydenckich z jego ugrupowania. Z czyjej nominacji i do jakiej formacji politycznej należy dyrektor MGOKiS?

    No to kolego-koleżanko może doczekasz sie odpowiedzi:):):):):)
    ___________________________________

    OdpowiedzUsuń
  15. A tak chcieli budować większą skocznię po co?? Żeby ją za miesiąc zamknąć bo się nie nadaje do użytku.
    Panie burmistrzu sam sobie pan skacz z tych skoczni jak pan kamikaze a nie dzieci puszczać... bo puchar burmistrza przecież.

    Major

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam pytanie?? Skocznie w Zagórzu nie stoja od dzis tylko juz od jakiegos czasu (ok 7 lat o ile sie nie myle)i przez cały ten czas rozgrywane były zawody na tych obiektach, wiec moje pytanie brzmi gdzie sa Delegaci Techniczni z zawodów i dlaczego rzadne zawody nie zostały odwołane ze zwgledu na zły stan skoczni?? Przeciez to sa specjalisci, którzy powinni sie znac lepiej niz nadzór budownlany nad stanem skoczni?? dodatkowo po kazdych zawodach powinien zostac sporzadzony raport z zawodów i w nim powinny zostac zapisane ewentualne zastrzezenia co do stanu skoczni?? Dlaczego od 7 lat nikt nie interweniował?? a moze nikt nie czyta raportów po zawodach a moze w Zagórzu na zawodach nie ma sekretarza zawodów, który taki protokół powinien sporzadzic?? Ja rozumiem ze rolnik moze nie znac sie na nartach ale sedzia narciarski, który dostaje za to pieniadze ( bo nikt nie robi tego za darmo) powinien jako pierwszy zgłoscic usterki do poprawki!!!!
    Wkoncu Zagórz ma nawet swoja komisje sedziwska i nawet w pazdzierniku ogłasza nabór na kandydatów na sedziego?? Wiec czego chca uczyc nowych kursantów jak nawet nie potrafia zadbac o swoje stanowisko pracy!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pytania można postawić i inne:
    1) gdzie są ci "marzyciele", którzy przed kilku laty uważali, że Zagórz może być wielkim ośrodkkiem skoków narciarskich?
    2) w jaki sposób zbudowano te skocznie? (wówczas burmistrzem była inna osoba)
    3) z opisów i materiałów na blogu wynika (pewnie się mylę), że tych skoczni nie można było dobrze konserwować.
    Nie sztuka tylko krytykować. Trzeba umieć wcielać w życie swoje pomysły. Dzisiaj ci, którzy byli wielkimi orędownikami skoczni i "wmówili" innym, że tylko oni mają rację, potępiają tak wiele rzeczy w Zagórzu. Dlaczego? Odpowiedź jest w miarę prosta. Lubują się w krytyce innych.
    Czy tylko obecny burmistrz "ma w głębokim poważaniu..."? A gdzie byli obecni radni w ostatnich latach. Po raz kolejny pokazali, jak niewiele im się chce.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam,
    Szczerze mówiąc nie interesuje mnie za bardzo do jakiej formacji politycznej należy dyrektor MGOKiS? Nie dzielę ludzi według przynależności partyjnej. Jeśli ktoś zaniedbał swoje obowiązki i zostanie mu to udowodnione (przez odpowiednie służby/osoby) to powinien ponieść konsekwencje, bez względu na to kto go „namaścił”. Takie jest moje zdanie.
    Nie raz już się jednak przekonałem, że nie wolno sądzić zbyt pochopnie. Cieżko coś obiektywnie ocenić mając tylko wybiórcze informacje z jednego źródła.

    OdpowiedzUsuń
  19. Może w końcu ktoś zrozumie, że zaniedbania stanu technicznego skoczni to nie jedyny problem - jak ktos tu napisał - a protokóły techniczne, a odbiory przed sezonem skoków - pewnie takich rzeczy znajdzie się więcej. Radni, zwłaszcza ci, któzy budowali skocznie (radny Pałasiewicz) powinni sie odezwać - dlaczego nie zabierali głosu (no, radny Pałasiewicz mówił na sesji o opieńkach-czyli jednak...)a jeśli zabierali, pisali - to jaki był odzew włodarzy gminy? Teraz sprawa dla komisji rewizyjnej, która powinna szybko wkroczyc, bo wiewiórki z urzędu są zaniepokojone, bo radcy prawni pilnie pracują i uzupełnia się kwity, związane ze skoczniami.. A ładnie to tak, panie burmistrzu???
    Wku...rzony

    OdpowiedzUsuń
  20. Co tam bezpieczeństwo dzieci na skoczni przecież musieli wcześniej zrobić reklame sobie jacy to oni są opiekuńczy Pan Burmistrz i Dyrektor od wydawania kasy na darmowe BANDZI

    OdpowiedzUsuń
  21. Panie Zubik wyskoczył pan 2 miesiące przed wyborami jak królik z kapelusza czemu tak póżno?? Gwardia dała powołanie?Jak działać to działać parę lat a nie przed wyborami reklamę robić.

    Major

    OdpowiedzUsuń
  22. Po pierwsze – nie zamierzam brać udziału w najbliższych wyborach w gminie Zagórz, więc argument o „robieniu” sobie reklamy jest chybiony. Po drugie - angażuję się już od jakiegoś czasu, odsyłam np. do felietonu dotyczącego spotkania A.Macierewicza z mieszkańcami Sanoka (opublikowany około 28.03.2010 np. na esanok, oraz do lektury www.zagorz.platforma.org. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. spotkanie to nie felieton, Zubik zacznij jakom szkołe kolego, bo robisz na razie na plecy a nie na klate
    Opamientaj sie chopie zanim cos napiszesz to skonsultuj z jakimś gimnazjalistom.
    Kusy

    OdpowiedzUsuń
  24. ___________________________________
    Darek Zubik pisze...
    odsyłam np. do felietonu dotyczącego spotkania A.Macierewicza z mieszkańcami Sanoka (opublikowany około 28.03.2010 np. na esanok, oraz do lektury www.zagorz.platforma.org. Pozdrawiam
    Ja cie tesz pozdrawiam, ale jak Panie Kolego Antka mnie tu wklejasz to mnie sie troszku słabo zrobiło, Koze to ja mogie sobie w ogródku u sąsiada pooglądać i pogadać, przynajmniej nie pierdzieli farmazon jak Antoś.
    felieton z marca br, Panie Zubik??? Pan masz jakomś obsesje na temat felietonów???
    stare dzieje jeszcze przed "Bohaterskiej" smierci L.Kaczyńskiego.

    Odnośnie Pana wpisu, że sobie Pan nie robi reklamy tesz chybiony, no chyba że w pod kontem przyszłej pienciolatki.
    A tak Na serio Panie Darku!!! troszku rozwagi przy wpisach, czytają je LUDZIE!!!! i niektórzy nawet "myslą" jeżeli Pan nie wie!!!, Ostrożnie proponuje, PO może i ma wszechwładze ale nie ma absolutnej, dbaj Pan o swoją pozycje póki Pan ja masz.
    Pozdrawiam
    Skoczek
    ___________________________________

    OdpowiedzUsuń
  25. Zaden Sokół nie zaprosił grupy z Ukrainy ani władze Oni sami przyjechali Gdzie opiekunowie że nie zorganizowali dzieciom noclegów tylko wpakowali się do Koliby A może to było specjalnie wkońcu pan Burmistrz ma powiązania z rodem ukraińskim i przy tej okazji pare żeczy obiecanych załatwił np. znistrzyć SOKÓŁ

    OdpowiedzUsuń
  26. Prawdopodobnie mlodzi skoczkowie beda skakac jak przyjda nowi kompetetni ludzie na te stolki bo ci sa zajeci biogazownia ,jacy wielcy ekolodzy ,nawet nie potrafia wykosic trawe i zrobic druga plaze nad oslawa przy ogrodkach kolejowych ,a takie fajne miejsce nawet bobry tam zamieszkaly .PANIE ZUBA PROSZE moze pan poruszy ten temat moze bedzie stac gmine na dwie godziny kosiarki rotacyjnej ,bo wypada zeby ludzie kupili krowy zeby wypasly ,ale tej trawy krowy sie nie czepia.Jak widac nasi JASNI PANOWIE dbaja o srodowisko tj te wstretne slimaki,chca nas uszczesliwic biogazownia,a o skoczni to juz niema co wspominac.PANIE ZUBA nie wypalila mala Solina w Caszynie moze za panska interwencja wypali mala plaz nad oslawa.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekaw jestem, co w końcu z tego wyjdzie... Zamieszanie, od metra komentarzy, szum w prasie... A jakie będą efekty tego wszystkiego, czy coś się zmieni? Czy będzie po staremu...
    W sierpniu wpadnę na kilka dni do Zagórza, obejrzę sobie skocznie, zrobię kilka zdjęć. No, chyba, że władza znów zainwestuje - i walnie taką wielką tablicę "obiekt tajny, zakaz fotografowania"...
    Ciekawi mnie także to, kiedy p.burmistrz zabierze głos na sronie urzędu i powie, co i jak z tymi skoczniami.
    Nowe wątki w tym poście świadczą o znużeniu tematem... :-)))
    Obserwator z daleka

    OdpowiedzUsuń
  28. Panie Zubik napisał Pan, że nie zamierza pan brać udziału w gminie Zagórz co nie wyklucza udziału gdzie indziej. Ale tak jak mówiłem PO dało powołanie :):)nie zaprzeczy Pan? Potwierdzając słowa moich PO przedników ludzie w Zagórzu są myślący.A do zdjęcia: mógł Pan sobie je darować:)

    Major

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.