środa, 7 grudnia 2011

„Równać Szanse” i „RITA” dla Zagórza!


GMINA ZAGÓRZ: Zespół ds. promocji i małych projektów udanie aplikował do dwóch prestiżowych programów finansowanych przez Polsko – Amerykańską Fundację Wolności. Na co zostaną wykorzystane granty o wysokości ponad 43 500 zł?

Pierwszy projekt pt. „Zagórski LIP DUB zintegruje dokształci i wypromuje młodych!” powstał pod egidą Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu (MGOKiS)  w Zagórzu zyskując uznanie ekspertów tegorocznej edycji Regionalnego Konkursu Grantowego „Równać Szanse”. Chętnych na 7 – tysięczne dotacje było wielu. W konkursowe szranki stanęło aż 512 instytucji z całej Polski. Tylko z samego Podkarpacia wpłynęło 36 wniosków. Ostatecznie zagórski wniosek razem z jeszcze dwoma podkarpackimi aplikacjami znalazł się w gronie 107 beneficjentów konkursu. Projekt adresowany jest w pierwszej kolejności do radnych z Młodzieżowej Rady Gminy Zagórz. W toku kilkumiesięcznych zajęć przewidziano m.in.: trening kompetencji interpersonalnych, zajęcia z zakresu public relations oraz warsztaty dziennikarskie. Zwieńczeniem wspólnych działań będzie produkcja lib dub’a (filmu reklamowego) promującego lokalnych młodzieżowych liderów i osobowości z dziedziny kultury, sztuki  i sportu.

Istotą drugiego projektu nagrodzonego (36 540 zł) w ramach Programu Przemiany w Regionie – RITA jest integracja i doskonalenie zawodowe wybranych przedstawicieli polskiej i ukraińskiej administracji publicznej oraz służb mundurowych w perspektywie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej „Euro 2012”. Bezpośrednim beneficjentem projektu pt. Polsko – Ukraińska Akademia Bezpieczeństwa i Współpracy „Bieszczady 2012” jest Ochotnicza Straż Pożarna w Łukowem. W toku półrocznych działań zaplanowano m.in.:
- certyfikowany kurs z zakresu ratownictwa medycznego dla 15 strażaków z terenu Gminy Zagórz,
- wizytę studyjną w Państwowym Uniwersytecie Bezpieczeństwa Życia (PUBŻ)  we Lwowie,  
- międzynarodowe manewry strażackie z udziałem: studentów i wykładowców  PUBŻ, funkcjonariuszy: Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej, ratowników Bieszczadzkiej Grupy GOPR oraz jednostek OSP z Gminy Zagórz,
- konferencje naukową poświęconą problematyce integracji systemów bezpieczeństwa ludności w kontekście integracji europejskiej.
Autorem i koordynatorem obu projektów jest Jerzy Zuba – pracownik zespołu ds. promocji i małych projektów UMiG w Zagórzu. Sukcesy funkcjonującej od niespełna roku komórki organizacyjnej są według  Burmistrza Zagórza Ernesta Nowaka najlepszym uzasadnieniem sensowności jej powołania. – Zespół od początku swojego istnienia pozyskał ponad 116 000 zł. W obecnej sytuacji finansowej naszej gminy każda dodatkowa złotówka jest bardzo cenna. – podkreśla gospodarz zagórskiej gminy.
                                                                                                                                 
Sabina Fal

11 komentarzy:

  1. Smętne... Blog bez cenzury stał się tubą propagandową p.Zuby i Urzędu... Oczywiście sukcesów gratuluję, ale od ich popagowania jest strona internetowa Urzędu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite! Urzędnika chwalą za to, że pracuje!!!A może sam się chwali :-)
    Panie Jerzy, górnicy też pracują, pracują kierowcy autobusów, ciężko pracują matki wychowujące dzieci, nauczyciele też nie próżnują itd., itp. ... I nic Pan o nich nie napisze?! Nie tylko Pan pracuje. Naprawdę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. W publikacji podano suche fakty, nie ja jestem jej autorem, ludzie powinni wiedzieć jakie efekty przynosi praca ludzi zatrudnianych z ich podatków. Wiem, że sa ludzie, których każdy mój sukces lub sukcesik przyprawia o rozpacz ale to już ich problem Tak czy siak cieszę się, z tego , że będziemy coś robić ze strażakami i młodzieżą i że coraz liczniej zaglądacie na mojego bloga. Długo myślałem nad jego nową formułą I chyba mam już pomysł, który niebawem będę chciał Wam zaproponować

    OdpowiedzUsuń
  4. panie Jerzy, a może tak trochę odwagi i bez 'moderowania' czyli bez cenzury!!!!!!!. Ale to już każdy wie, że ten blog bez cenzury ani rusz.Tylko dlaczego ma pan cz-czelność pisać, że bez cenzury na samochodzie

    OdpowiedzUsuń
  5. Bo to mój samochód ;-) A z tą cenzurą chyba nie jest aż tak źle skoro tak krytyczne komentarze przechodzą. Jak już nadmieniłem jestem coraz bliżej wypracowania nowej formuły bloga.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Panie Jerzy, nijaka odpowiedź: "bo to mój samochód...". Taka odpowiedź jest poniżej poziomu urzędnika gminy, osoby publicznej (chyba, że są odpowiedzi innego poziomu).
    Od wielu miesięcy Pan gra na pewnych instynktach każdego z nas. To rozumiem, bo jest Pan socjologiem z wykaształcenia.
    Widocznie jest Pan zwolennikiem zasady: "Nieważne jak o mnie mówią. Ważne, by mówili". Jest to zasada Pana kolegów, na pewno nie z Prawa i Sprawiedliwości.
    Z tą cenzurą na Pana blogu jest źle. Kiedy nie był Pan zwolennikiem poprzedniego Burmistrza, wielokrotnie nie miał ochoty, by zająć się poważnymi tematami (zatrudnianie po uważaniu w starostwie, zatrudnianie kogoś z rodziny w jednej ze szkół... itp.) Wielokrtotnie Pan myślał, że te komentarze napisali zwolennicy poprzedniego Burmistrza. Tak jadnak nie było. Napisałem to ja (wielokrotonie) i starałem się być obiektywny w ocenach. Co Pan na to?

    OdpowiedzUsuń
  7. W kwestii samochodu będę konsekwentny. Piszę sobie na nim co chcę bo to mój samochód. W kwestii "grania na instynktach ludzkich" Szanowny Pan stanowczo przecenia moje PR-owskie talenty, które w części rzeczywiście są pochodną wykształcenia socjologicznego. Conajmniej od roku zasada: "Nieważne jak o mnie mówią. Ważne, by mówili" zupełnie nie ma zastosowania do mojej skromnej osoby gdyż koncentruję się na pracy zawodowej czego dowodem jest wielomiesięczny zastój na blogu. Do podejmowania jednych a ignorowania innych tematów miałem i mam święte prawo bo to mój, subiektywny blog. I akurat taka była wówczas jego linia programowa ;-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. oczywiście ma pan prawo pisać na swoim samochodzie co tylko zapragnie. Ale nasze prawo do oceny - jest Pan kłamcą i sprzedawczykiem na utrzymaniu aktualnie za pieniądze podatników zagórskich

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostro "ja" tzn. Ty pojechałeś. Nie jestem kłamcą, jak już koniecznie chcesz to mogę być gminnym sprzedawczykiem bo sprzedaję swoje umiejętności i doświadczenie za comiesięczną pensję w UMiG Zagórz. Proporcje pomiędzy moimi zarobkami a kwotą 116 000 zł pozyskanych dotychczas przeze mnie na rzecz Gminy środkami pozwalają mi stanąć z podniesionym czołem i powiedzieć Tobie i podobnym Ci anonimowym frustratom , iż dużym naddatkiem zarobiłem na swoje utrzymanie.
    POZDRAWIAM SERDECZNIE ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała odpowiedź, bo taka była "LINIA PROGRAMOWA". Towarzysze z poprzedniej epoki mogliby się uczyć.
    Myli Pan "swoje święte prawo" z obowiązkiem. To bardzo ważna uwaga.

    OdpowiedzUsuń
  11. Samochwała w kącie stała.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.